پوشه‌های گفتگوی قابل اشتراک، پس‌زمینه‌های سفارشی و موارد بیشتر

متن اصلی اعلامیه به زبان انگلیسی را بخوانید
Introducing Shareable Chat Folders, Custom Wallpapers and More

در این به‌روزرسانی، قابلیت به اشتراک گذاری کامل پوشه‌های گفتگو با استفاده از یک لینک، ایجاد پس‌زمینه‌های سفارشی برای گفتگوهای مختلف، استفاده از اپلیکیشن‌های وب در گفتگوها و… به تلگرام اضافه شده‌اند.

پوشه‌های گفتگوی قابل اشتراک

از این پس می‌توانید پوشه‌های گفتگو(https://tlgr.org/blog/folders) را با یک لینک به اشتراک گذاشته و مخاطبین‌ خود را به چندین گروه کاری، کانال خبری و… دعوت کنید. آن‌ها می‌توانند با یک دکمه، پوشه را اضافه کرده و بلافاصله به تمامی گفتگوهای آن بپیوندد.

پوشه‌های قابل اشتراک، از چندین لینک دعوت پشتیبانی می‌کنند که هر یک از آن‌ها امکان دسترسی به گفتگوهای متفاوتی را فراهم خواهد کرد. هنگام ایجاد لینک، گفتگوهای مورد نظر را انتخاب کرده و یک نام منحصر به فرد مانند «کارآموزها» یا «مدیرها» برای آن تعیین کنید.

می‌توانید گفتگوهای عمومی و همچنین هر گفتگویی که اجازه‌ی اضافه کردن کاربران دیگر به آن را داشته باشید، به اشتراک بگذارید.

در صورتی که گفتگوهای بیشتری به پوشه‌ی خود اضافه کرده و لینک آن را به‌روزرسانی کنید، پیشنهاد عضویت به گفتگوهای جدید، برای افرادی که از آن لینک استفاده کرده بودند ارسال خواهد شد.

برای جزئیات بیشتر، راهنمای دقیق ما برای پوشه‌های قابل اشتراک را ملاحظه کنید.

پس‌زمینه‌های سفارشی

می‌توانید عکس یا ترکیب رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود را به عنوان پس‌زمینه‌ی سفارشی در گفتگوهای مختلف اعمال کنید. با این کار، گفتگوهای مختلف را از هم متمایز کرده و به آن‌ها حس و حال جدیدی بدهید.

پس از تنظیم یک پس‌زمینه، پیام مخصوصی در گفتگو ارسال می‌شود که به مخاطب گفتگوی شما این امکان را می‌دهد که همین پس‌زمینه را برای خودش اضافه کند، یا می‌تواند پس‌زمینه خودش را ایجاد کند.

شما می‌توانید در هر گفتگوی یک به یک، پس‌زمینه سفارشی تنظیم کنید. برای این کار، در اندروید، در سربرگ گفتگو بر روی > «تنظیم پس‌زمینه» بزنید، یا در iOS، پروفایلی را باز کرده و بر روی ⋯ > «تغییر پس‌زمینه» بزنید.

ربات‌های بهتر

ربات‌های تلگرام قابلیت میزبانی از برنامه‌های وب روان را دارند و به میلیون‌ها کاربر، سرویس و خدمات ارائه می‌دهند. این برنامه‌های وب از این پس می‌تونند در هر گفتگویی اجرا شوند.

برنامه‌های وب مربوط به ربات‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از طریق یک لینک مستقیم یا با اشاره به نام کاربری ربات در هر گفتگویی در تلگرام دسترسی یابند. برای مثال، @durgerkingbot (به همراه یک فاصله) را در هر گفتگویی تایپ کنید، یا این لینک را در گفتگو ارسال نمایید: https://tttttt.me/DurgerKingBot/menu

در هنگام اجرا شدن در گروه‌ها، برنامه‌های وب از قابلیت‌های مشارکتی و چندنفره برای اعضا پشتیبانی می‌کنند.

این امر، فرصت‌های عظیم برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث و تاجران در تلگرام را بدون هیچ هزینه‌ای برای همه گسترده‌تر می‌کنند. API را بررسی کرده و شروع به ساختن کنید!

برای دریافت آخرین به‌روزرسانی‌ها درباره ربات‌های تلگرام، به @BotNews بپیوندید.

لینک‌های ربات و تلگرام پرمیوم در Fragment

ربات‌ها از این پس می‌توانند از نام‌های کاربری کلکسیونی و لینک‌های بدون پسوند -bot استفاده کنند.

شما همچنین می‌توانید از طریق Fragment، تلگرام پرمیوم را برای خودتان خریداری نموده یا آن را به دیگران هدیه دهید.

پیمایش سریع برای ضمیمه‌ها

منوی ضمیمه اکنون همانند رسانه‌های اشتراکی، با سرعت‌های فوق‌العاده بالایی قابل پیمایش است. بر روی نوار تاریخ به سمت پایین بکشید تا در زمان سفر کنید.

زمان خوانده شدن در موضوع‌ها

در گروه‌ها با کمتر از ۱۰۰ عضو که موضوع‌ها در آن‌ها فعال باشند، رسید‌های خوانده شدن از این پس نشان می‌دهند که پیام‌های شما در چه زمانی توسط سایر اعضای گروه خوانده شده‌اند.

رابط‌های کاربری بهبود یافته

استفاده از قابلیت ارسال هنگام آنلاین شدن، بسیار آسان‌تر شده است. کافیست در گفتگوهایی که می‌توانید زمان آخرین بازدید مخاطبتان را ببینید، دکمه‌ی ارسال را نگه دارید.

همچنین می‌توانید بدون نیاز به اضافه کردن اعضا، گروه جدید بسازید. این مورد برای زمان‌هایی مناسب است که می‌خواهید ابتدا اختیارات گروه را تغییر داده و یا تعدادی پیام را سنجاق کنید.

در آخرین مدل‌های آیفون، انیمیشن جدیدی به عکس‌های پروفایل اضافه شده که هنگام اسکرول در پروفایل و صفحه‌ی اطلاعات، به صورت روان در جزیره‌ی پویا قرار می‌گیرد.

برای امروز همین است - به‌زودی با قابلیت‌های حتی بیشتری بر خواهیم گشت.


۲۱ آوریل ۲۰۲۳،
تیم تلگرام