Panggilan Video dan Tujuh Tahun Bersama Telegram

Baca pengumuman rasmi dalam Bahasa Inggeris
Panggilan Video dan Tujuh Tahun Bersama Telegram

Hari ini Telegram genap menandakan tujuh tahun. Pada tahun 2013, kami bermula sebagai aplikasi kerdil yang berfokus kepada pemesejan selamat dan sejak itu berkembang menjadi sebuah platform dengan melebihi 400 juta pengguna. Telegram kini merupakan salah satu daripada aplikasi 10 teratas yang paling banyak dimuat turun dan digunakan di seluruh dunia untuk terus berhubung dengan keluarga, berkolaborasi dengan rakan sekelas dan menyelaras rakan kerja.

Kami tidak mencapai kejayaan ini dengan sendiri – Telegram tidak pernah menggunakan iklan dan setiap pengguna tertarik kepada Telegram hasil cadangan dari pengguna yang lain. Prinsip teguh dan ciri berkualiti kami menghasilkan kesan, dan jutaan anda telah mendengari kami. Kami telah mendengar anda sebaik mungkin, dan akan terus mencipta ciri yang menjadikan Telegram lebih dari hanya aplikasi pemesejan. Hari ini kami memperkenalkan apa yang anda minta selama ini - panggilan video yang pantas dan selamat.

Panggilan Video

Tahun 2020 mengetengahkan perlunya komunikasi tatap muka, dan versi alfa panggilan video kami kini sedia digunakan untuk iOS dan Android. Anda boleh memulakan panggilan video dari muka profil kenalan anda, dan hidup atau matikan video pada bila-bila masa ketika membuat panggilan suara. Seperti kandungan video lain di Telegram, panggilan video menyokong mod gambar-dalam-gambar, membolehkan anda untuk skrol melalui chat dan melakukan pelbagai kerja sementara mengekalkan kontak mata.

Semua panggilan video adalah terlindung dengan penyulitan awal-ke-akhir. Untuk mengesahkan sambungan anda, bandingkan paparan empat emoji di skrin anda dan rakan chat anda – jika ianya sepadan, panggilan anda adalah 100% selamat oleh penyulitan teruji kami yang juga digunakan di Secret Chat Telegram dan Panggilan Suara. Sila lihat maklumat lanjut di sini.

Aplikasi Android dan iOS kami mempunyai ciptaan boleh dihasilkan, jadi sesiapa juga boleh mengesahkan penyulitan dan sahkan penggunaan aplikasi mereka menggunakan kod sumber terbuka yang sama kami terbitkan pada setiap pembaharuan aplikasi.

Panggilan video akan menerima banyak lagi ciri dan penambahbaikan di versi akan datang sementara kami berusaha ke arah pelancaran panggilan video group dalam masa beberapa bulan lagi. Namun untuk tonggak pertengahan tahun ini, anda kini boleh menikmati sedikit masa satu-dengan-satu orang yang paling dekat dengan anda, sama ada mereka di bilik sebelah ataupun di benua yang lain.

Lagi emoji beranimasi

Untuk membantu anda beraya, kami telah tambah satu kumpulan emoji beranimasi baru. Untuk dapatkan salah satu dari 👇 ini di chat, hanya kirimkan mesej dengan satu emoji.

Teruskan bersama kami untuk banyak lagi pembaharuan!


14 Ogos 2020,
Pasukan Telegram

Berita Lain

Гісторыі ў суполках і яшчэ 8 магчымасцей

Telegram выводзіць камунікацыю ў суполках на новы ўзровень — з 9 новымі магчымасцямі. Цяпер суполкі могуць размяшчаць гісторыі і захоўваць іх як допісы на сваёй старонцы профілю. Можна…
29 Feb 2024

Захаваныя паведамленні 2.0, аднаразовыя галасавыя і відэапаведамленні, і яшчэ 8 новых магчымасцей

На працягу студзеня мы дадалі 10 новых магчымасцей у Telegram – сярод якіх палепшаныя захаваныя…
31 Jan 2024

Палепшаныя выклікі, эфект распылення і новы функцыянал ботаў

Дзясятае абнаўленне Telegram у 2023 дадае абноўленыя выклікі з лепшай прадукцыйнасцю і меншым спажываннем зараду батарэі, новы эфект распылення…
31 Dis 2023

Налады выгляду каналаў, адпраўка допісаў у гісторыях і шмат чаго яшчэ

З сённяшнім абнаўленнем любы карыстальнік зможа апублікоўваць допісы з каналаў як гісторыі, каналы атрымаюць пашыраныя налады выгляду,…
23 Dis 2023