Saluran Super, Reaksi Bintang dan Langganan

Baca pengumuman rasmi dalam Bahasa Inggeris
Memperkenalkan Saluran Super, Reaksi Star dan Langganan

Hari ini adalah hari ulang tahun ke-11 Telegram. Semenjak Ogos 2013, kami telah menerajui ratusan ciri dan berkembang kepada hampir satu bilion pengguna dengan kos pemasaran sifar — semuanya berkat sokongan yang kami terima daripada anda, pengguna dan pencipta kandungan yang kami sanjungi.

Dengan kemaskini hari ini, kami meneruskan tradisi memberi kembali kepada komuniti kami. Temui Reaksi Star dan Langganan Star yang membolehkan pengguna menyokong pencipta konten, media berbayar untuk bot dan akaun Bisnes, dan mod baru untuk Saluran Telegram yang membolehkan pentadbir menyiarkan sebagai saluran lain atau profil peribadi mereka.

Reaksi Star

Pengguna kini boleh menyokong secara langsung saluran dan pencipta konten kegemaran mereka dengan menghantar Telegram Star menggunakan Reaksi Star yang baru.

Pemilik saluran menerima 100% star — dan boleh menukarkannya kepada ganjaran mata wang kripto Toncoin atau iklan bersubsidi.

Sekiranya mengetuk adalah permainan anda. 😌

Setiap kiriman dengan reaksi star menunjukkan papan liga dengan pengirim teratas, tetapi pengguna boleh memilih untuk tidak muncul di sana jika mereka lebih suka privasi yang lebih tinggi.

Papan Liga Reaksi

Sekiranya anda ingin untuk menonjol — dan sekiranya anda tidak mahu. 🥸

Untuk menghidupkan Reaksi Star pada kiriman anda, pergi ke Tetapan Saluran > Reaksi > Aktifkan Reaksi Berbayar.

Langganan Star

Pencipta konten kini boleh membuat link jemputan khas yang membolehkan penyertaan saluran dengan bayaran bulanan dalam Telegram Star.

Sekirannya anda adalah seorang star popular. 😌

Ia hanya memerlukan beberapa tekanan untuk mencipta saluran eksklusif untuk konten tambahan, media akses awal, atau siaran langsung VIP.

Untuk mencipta link berbayar, pergi ke Tetapan Saluran > Jenis Saluran > Urus Link Jemputan > Cipta Link Baru dan aktifkan Memerlu Bayaran Bulanan.

Media Berbayar untuk Bot

Pemilik saluran boleh menjana wang daripada usaha mereka dengan menyiarkan foto dan video berbayar dalam saluran mereka.

Kemaskini ini menjadikan pos berbayar tersedia untuk bot — termasuk bot pentadbir dalam saluran dan bot yang menggerakkan akaun Telegram Bisnes.

Jika sekiranya konten anda ingin beli bot. 🧐

Ini membuka cara baru untuk mengautomasi saluran dan bisnes — atau membina perkhidmatan mampan seperti penjanaan imej, peningkatan video, dan banyak lagi.

Juruprogram boleh mengetahui lebih lanjut tentang melaksanakan ciri ini di sini.

Kuasa kepada Pencipta Konten

Telegram mengenakan komisen hampir sifar apabila juruprogram atau pemilik saluran menggunakan star mereka untuk menerima ganjaran dalam Toncoin.

Jika pencipta konten memutuskan untuk melabur semula star ke dalam mempromosikan saluran mereka dengan iklan Telegram, kami akan memberi subsidi iklan tersebut dengan diskaun 30% lagi.

Saluran Super

Apabila anda mengepos dalam saluran Telegram, pelanggan biasanya akan melihat nama dan gambar saluran tersebut dan bukannya saluran milik anda.

Mulai hari ini, anda boleh menjadikan saluran anda kelihatan lebih seperti grup di mana pentadbir boleh mengepos sebagai profil mereka sendiri — atau sebagai saluran lain mereka.

Sekiranya anda ingin meletakkan saluran dalam saluran. 🐶

Pentadbir saluran boleh menukar siapa yang pos pada bila-bila masa dengan menekan gambar profil di bar mesej. Pentadbir tidak pernah kelihatan melainkan mereka secara eksplisit memilih untuk mengepos di saluran dengan profil mereka sendiri.

Untuk menukar saluran anda menjadi Saluran Super, pergi ke Tetapan Saluran > Pentadbir dan hidupkan Tandatangan Mesej dan Tunjukkan Profil Pengarang.

Penonton Dokumen di iOS

Di iOS, dokumen seperti .pdf, .xls, atau .docx kini dibuka dalam tab berasingan di browser Telegram untuk membantu anda beralih antara fail dan mesej dalam bual dengan mudah.

Sekiranya anda ada kertas yang cukup. 📎


Sejak hari lahirnya yang lalu, Telegram telah mempunyai 17 kemaskini utama yang memperkenalkan Stori, Star, Petikan, Profil, Cadangan, Telegram Bisnes, Pembuat Stiker, Platform Pemberian, Bookmarks, Ganjaran Pencipta, dan banyak lagi.

Dan kami sudahpun mula bekerja pada Sejarah Telegram untuktahun depan.


14 Ogos 2024,
Pasukan Telegram